Esperanza skolefritidsordning

Esperanza betyr håp på spansk, og det er nettopp det denne skolefritidsordningen gir barna og familiene deres. Rundt 60 barn og unge går på Esperanza.

Kontordøra til lederen Maria står alltid åpen, for barn og voksne som trenger en prat. Mange barn i hovedstaden Bogotá lever under krevende forhold. Noen har ikke et hjem, andre har vært på flukt i eget land. Mange må klare seg med ett måltid om dagen, og flere av dem har aldri fått feire bursdag eller jul. Mange foreldre er fraværende; de jobber lange dager, noen soner fengselsstraff og andre er påvirket av rus. En slik hverdag gjør det vanskelig å konsentrere seg om skole og lekser.

På Esperanza får barna erfare en annen virkelighet. Her finnes det voksne som ser og bryr seg, og som ønsker å utruste barna best mulig til livet videre. Her er det rom for å gråte og erfarne voksne som hjelper å bearbeide vanskelige opplevelser. Leksehjelp, et varmt måltid, mye lek, skuespill, nye venner, bursdagsfeiring og foreldreveiledning hører også med. Ikke minst får barna både fortalt og erfart at de er verdifulle, har noe å bidra med og er høyt elsket.

Ved å bli fastgiver til Esperanza SFO, blir du registrert som fadder og får nyhetsbrev fra arbeidet du støtter.

Se film fra Esperanza!